sunnuntai 2. elokuuta 2015

#Munpääonterästä - Ärsytys jatkuu, onneksi syksy tulee kohta







Ärsyttää taas. Viikon lopuksi on hyvä kirjoittaa ärsytykset blogiin. Voi aloittaa uuden viikon iloisesti.

Olen viimeisen viikon aikana nähnyt YHDEN, siis ihan oikeasti YHDEN sellaisen aikuisen, jolla itsellään oli kypärä, jos lapsellakin oli.

Pyöräilykypäriä kyllä näkee, mutta mikä siinä vanhempana olossa on niin vaikeaa, että sitä ei voi laittaa päähän. Ihan kuin jotenkin äidiksi tai isäksi tullessa pää muuttuisi niin kovaksi, että se ei voi mennä rikki.

SE EI TARKOITA SE KOVA PÄÄ SITÄ!

Tästä ärsyynnyn nyt koko loppu pyöräilykauden.

Levittäkää sanaa! #Munpaaonterasta

2 comments:

Tommi Vainikainen kirjoitti...

Pyöräily on pääasia, ei kypärä! http://www.huililehti.net/pyoraily-on-paaasia/

Timo K kirjoitti...

Kauhea paasaus asiasta, jonka perimmäinen pointti on siis "Mä en tykkää pitää kypärää, joka vain ehkä pelastaa mun hengen, jos pahin tapahtuu". Tai vielä tiivimmin "Mä en tykkää, itkupotku".

Kirjoitat blogissa itse, että vuositasolla voitaisiin säästää jopa kymmenen ihmisen henki kypärien käyttämisellä. Se on siinä. That's enough for me. Jos mun lapseni joskus on se yksi kymmenestä, joka henkensä säästää tämän ansiosta niin olen mieluummin uptight kukkahattutäti kuin mukatarkka nillittäjä.

Laki muuten velvoittaa pitämään sitä. Tuo "suositus" -argumentti on ihan roskaa. Laki velvoittaa pitämään sitä yleensä päässä. Se on aivan selvä lause.

Totta hemmetissä voitaisiin parantaa pyöräilyn turvallisuutta muutenkin. Kypäränvastustajien argumentit menevät kuitenkin aina lopulta siihen "Mut kun mä en haluu... tukka menee... se on ruma..." -tasoon.

Joo pyöräilyn väheneminen muuten liittyy ihan just siihen samaan. Kun en halua, ruma kypärä.

Ihan selvinpäin itse auton alle jäin. Eikä ollut edes oma vika. Ja arvaa mitä? Kypärä meni ihan paskaksi. Niin meni myös pyörä. Autoilija ei vaivautunut paikalle jäämään.

Tajusin just mikä mua ärsyttää vielä enemmän kuin surkeaa esimerkkiä näyttävät vanhemmat. Pyöräilyaktiivit, jotka yrittää päteä typerällä asialla.

Miks muuten esimerkiksi kaikki mun tuntemat pyöräilyaktiivit sen kypärän laittaa päähän ihan nurisematta? Asenne se taitaa kuitenkin olla loppujen lopuks mikä ratkaisee.