tiistai 27. tammikuuta 2015

Vuosi Isyyttä + 1 päivä

Koska oli niin mukavaa sanoittaa lauluja niin jatketaan vielä toinen postaus samalla linjalla.

Esimakua musikaalista Isäin Valtakunta, kappale "Kuinka se tuli"

---->Tenori 1, synnytyshuoneessa yhdessä vaimonsa kanssa

Mikä on rakas vaimoni? Mitä miehenäs tehdä voin? Miten helpottaa voin sun oloas synkkää? Miten auttaa mä voin?

(Vaimo 1)
Ei tässä mitään... Mene vaan lepäämään.

(Tenori 1)
Tuonko jäitä rakas vaimoni? Tuonko hedelmäsiivun? Pöyhinkö tyynyäs liian muhkuista? Miten auttaa mä voin?

(Vaimo 1)
Mene Nyt Helvettiin Siitä!

----> Sairaalahuoneet pyörähtävät, Tenori 2 Tulee esiin. Luomusynnytys kotona.

(Tenori 2)
Rakas Vaimoni mun, miten auttaa mä voin? Tuonko okraa tai tuoksuja? Saanko auraas mä katsoa?

(Vaimo 2)
EPIDURAALI SAATANA!

(Tenori 2)
Laulanko rauhoittavasti? Kastanko Jasmiininkukalla kaunista otsaasi? Teemmekö rentouden piirin?

(Vaimo 2)
KÄTILÖ TÄNNE JA SE EPIDURAALI!

----> Sairaalahuoneet pyörähtävät. Basso 1 tulee esiin yksin synnytyshuoneessa.

(Basso 1)

Kohta vartti siitä mennyt on. Yksin oon ja tiedoton. Ne vaimoni vei, kiirestä huusi. En tiedä onko jo tullut elämä uusi.Yksin tänne mä jäin. Kääntyi tuolikin väärinpäin. Ne kiireesti riensi. Mies vaan persiilleen lensi.

---->  Toiset sairaalavuoteet liukuvat basson sivuille.

(Tenori 1, Vaimo 1, Tenori 2, Vaimo 2)

Mies yksin oooooon.

Mies yksin oooooon.

Mies yksin ooooon.
Mies yksin oo-oo-oo-oooon.

(Basso 1)

Kakskymmentä minuuttia oottanut oon. Se päiviä tai vuosia olla myös vois. En tiedä mä mitään, tarpeeton oon. Edes hitunen tietoa mahtavaa ois. Missä vaimoni lie, tiedä mä en. Ehkä lapseni syntynyt on jo kultainen.

(Tenorit ja vaimot)

Hän yksin oooooon.

Hän yksin oooooon.

Hän yksin ooooon.
Hänyksin oo-oo-oo-oooon.

Välisoitto. Kaksi muuta synnytystä etenee ponnistukseen. Tanssia, ähkintää, mekastusta ja kaaosta.

(Tenori 1)
Tuli tunteja seitsemän, mutta tässä se on. Poikani upea, ihan uskomaton.

(Tenori 2)
Tuli tunteja meillä peräti kakskymmentäkaks. Tyttö sylissä tuntee itsensä voittajaks.

(Tenorit 1 ja 2)
Me selvittiin tästä. Me voitettiin tää. Me hoidettiin homma. Me kuivattiin pää.

(Vaimot)
Te selvisitte?!? TE SELVISITTE?!?

----> Tenorit ja vaimot liukuvat pois lavalta.

(Basso 1)
Ei tunteja oo ees yhtä kai mennyt. Silti luulen on pisin minun tää aika. Taas viisari naksahtaa, on kello edennyt. Mikä aikaa nopeuttais? Mikä olis se taika?

----> Kätilö saapuu huoneeseen

(Kätilö 1)
Tulkaahan herra. On teille nyt jotain. Tulkaahan nyt. Mentävä on. Tulkaahan herra. Nähdä teidän se pitää. Tulkaahan nyt. Nähtävää on.

----> Basso nousee ja toinen kätilö saapuu vauvan kanssa.

(Kätilö 2)
Tässä poikanne on. Ja tyttönne myös. Tässä kaks pientä on, tulevat työs. Äitinsä lepää hän ylhäällä hetken. Teki lapsenne tänne heti pienoisen retken.

(Basso 1)
Aika hidastua voiko vielä enemmän? Niin kauan näitä mä odottaa sain. Silloin jokaista sekunnin hitautta huusin. Nyt soisin ajan vain pysähtyvän.

----> Kaikki isät saapuvat lavalle.

(Tenorit + Basso)

Niin kauan me luultiin tää ohi nyt ois. Nyt vasta sen ymmärtää vois. Me voitettiin tää, me hoidettiin se. Me selvittiin tästä, sen saavutimme.

Tästä eteenpäin kaikki kai helppoa on. On kirjoja, oppaita, netin tieto loputon. Tästä kun selvittiin on laulua tää. Oppia uutta ja paljon ihmeteltävää.

Me selvittiin tästä, sen saavutimme. Me voitettiin tää, me hoidettiin se.








0 comments: