tiistai 28. lokakuuta 2014

Tuomitsemisesta ja ymmärtämisestä

Isäksi tulon jälkeen on suhtautunut tiettyihin uutisiin eri tavalla. Nyt otsikoissa on ollut tuo Rautavaaran itsemurha/murha, jossa äiti tappoi itsensä ja lapsensa. Tapaus on tietysti herättänyt ihan älyttömästi keskustelua somessa, jossa jokainen tapansa mukaan on oikeassa.

En osaa kirjoittaa asiaa ja omaa näkemystäni läheskään niin hyvin kuin Katri Manninen omassa tekstissään kirjoitti. Asiat eivät aina ole mustavalkoisia. Eivät ne ole sitä edes näin hirvittävässä tapauksessa.

Mä en voi tietää mitä liikkuu sellaisen ihmisen päässä, joka on täysin loppu omiin lapsiinsa. Meillä on ollut tuuria siinä, että Pyry on ollut aina suht helppo. Olen mä väsynyt ollut niin kuin jokainen, mutta en pysty tietämään sitä tunnetta, jota varmasti moni kokee noissa epätoivoisissa tilanteissa. Siksi mä en myöskään pysty oikeasti vihaamaan tai halveksimaan tuota ihmistä. En tiedä ymmärränkö hänen tekoaan, mutten ainakaan voi sanoa ykskantaan että "saatanan idiootti".

Mutta kuten jo aiemmin totesin, niin lukekaa Katri Mannisen teksti, joka summaa asian paljon paremmin kuin minä.

Ennen kuin tuomitset lapset tappaneen äidin, lue tämä.

Sama teksti Facebookissa

0 comments: