sunnuntai 18. toukokuuta 2014

Parenting for dummies

En ole oikein koskaan uskonut self help -kirjoihin tai siihen, että maailmasta löytyy joku joka osaisi todella kirjoittaa kaiken tarvittavan jostain aiheesta. Mä olen myös sitä mieltä, että jos haluaa oppia jotain siitä pitää opiskella kattavasti erilaisten foorumien, asiantuntijoiden ja lähteiden kautta.

Mä inhoan for dummies kirjasarjaa. Ihan juuri tästä syystä. Se tekee muka kaikesta sellaista, että sen pystyy ymmärtämään kuka tahansa. Ei kaikkea tarvitse ymmärtää heti ja saada pilkottuna pieninä paloina eteensä. Asioiden eteen pitää nähdä vaivaa.

No joka tapauksessa satuin saamaan linkkinä tämmösen parenting for dummies -cheat sheetin, eli vielä kyseisen typerän kirjan vielä lyhennetyn version, jossa on vain "tärkeimmät" kohdat. Tästä koko tekstin ajatus lähti.

Mä tiedän, että tällaiset asiat ei sais ärsyttää mua, mutta joku tekee tällä seuraavalla kuvalla rahaa.

Parenting for dummies 2nd edition
  
En viitsi edes kääntää tota kuvaa. Jos tarvitsee opetella englantia niin Amazonista saa tosi halvalla English for dummies kun seuraa vaan linkkiä.

Mä tiedän, että joku ihan varmasti saa tosta oikeaa apua ja mä tiedän myös, että mä en osaa kaikkea ja varmasti voisin itsekin oppia jotain monesta for dummies -kirjasta. Mutta mä en halua tehdä sitä. Mä mieluummin kysyn, soitan, googlaan ja vaikka mitä muuta. Mä en vaan halua kirjaa, joka kertoo miten asiat pitää tehdä. Mä en halua helppoja ratkaisuja mun asioihin.

Mä haluan erehtyä ja oppia itse. Vaikka se tarkottaisi, etten aina tajua tarkastaa kaikkia mahdollisia kohtia tosta kuviosta.

0 comments: