torstai 15. toukokuuta 2014

Tieteestä ja voittamisesta

Olen ollut pari päivää meidän koulun robotiikkakerhon kanssa robottirakentamisen juniorien sm-kisoissa Oulussa. Tänään oli bonusohjelmana käynti Tietomaa tiedekeskuksessa.

Mä rakastan noita paikkoja itse. Mä voisin käyttää monta päivää kierrellen ja testaillen eri juttuja. Oon lähettänyt elämäni aikana varmaan satoja kuulia musta-aukko -rakennelmaan ja silti se oli hauskaa. Ässäsin kollegan ja oppilaat tekniikan historiavisassa ja tuuletin ihan hulluna.

Sitten mä aloin taas miettimään Pyryn elämää. Mitä jos se vihaa noita? Jos se ei halua kisata mun kanssa missään. Jos se vihaa kilpailemista tai pelejä... Mitä mä sitten teen.

Noi pyöri päässä, mutta sitten tuli se kaikkein isoin oikea ongelma mun päässä.

Mitä jos se on parempi kuin mä?

Voiko olla ylpeä ja ihan hullun ärsyyntynyt samaan aikaan?

Mä tiedän että tää ei ole ajankohtaista ja että seon vähän hölmöä.

Mua silti jännittää ihan hulluna se päivä kun se joskus rehellisesti voittaa mut jossain.

Mä en tiedä kestänkö sitä.

0 comments: